Emosjonell jul

23. desember 2015 — Legg igjen en kommentar

Så var det lille julaften, men det var også den dagen jeg endelig fikk medisinene mine. Du skjønner, under uheldige omstendigheter hadde ikke avdelingen fått innskaffet nye medisiner til meg før jeg skulle reise, så jeg bare måtte reise uten, og satse på at det var mulig å få hentet nye på apoteket i Mo I Rana. Det ble jo selvsagt bare masse kludder det der, så den korte versjonen er at jeg ble gående uten medisinen min i to dager.

Det som er greia med det er at det er nå sånn at akkurat den typen medisiner er kjent for å ha ekstra stygge bivirkninger om man stopper plutselig. Jeg har glemt å ta/ gått tom tidligere også, så jeg kjenner igjen de samme symptomene hver gang. Symptomer som kan minne om å ha vært på fylla i dagesvis; kvalme, svimmelhet, muskel- og leddverk, og om jeg i tillegg skulle være premenstruell eller gravid. I hvert fall i overkant emosjonell i forhold til hva jeg anser som normalen min. For det blir jo en stor hormonell forstyrrelse, og den gjør meg fysisk syk, som igjen gjør meg hypersensitiv for utvendig stimuli. Bra er det i alle fall ikke, jeg ble sengeliggende til slutt. Men nå som det uansett ordnet seg, synes jeg det er litt komisk.

Jeg begynte jo bl.a å grine da det ble satt på All I Want For Christmas med Mariah Carey, og Last Christmas med Wham, og selv da jeg satt på «What’s This» fra Nightmare Before Christmas.

Men vi er heldigvis gode til å ta vare på hverandre her.

Ingen kommentarer

Be the first to start the conversation!

Legg igjen en kommentar

