15. En rar/fin drøm du har hatt.

6. januar 2016 — 1 kommentar

Det passet veldig bra at dette punktet kom nå, fordi jeg hadde en veldig koselig drøm i natt faktisk. Jeg drømmer som oftest helt hinsides informasjonsstappa drømmer, som en film, og det var akkurat det denne var også. En animasjonsfilm og ei lita jente og edderkoppen hennes. coraline_5Jeg var den lille jenta, kunne minne litt om Coraline i utseendet, og stemmen var spilt av Emma Stone.  Ganske spesifikt, jeg vet, hehe, men det er visst bare sånn hjernen min fungerer. Edderkoppen min var min aller beste venn i hele verden, vi gjorde alt sammen. Den satt på skulderen min og var tålmodig, og bare var med liksom. Backstorien var at jeg hadde fått den ved å ha sagt ja til å ta vare på den mens eieren var på ferie eller noe sånt, husker et glimt av at det var ubehagelig å skulle gi den mat første gangen. Den spiste små  døde slanger(??). Men så hadde jeg blitt glad i den etterhvert, og den glad i meg, også ble det oss. Men en dag da jeg kom opp på rommet mitt (som var rommet jeg bodde på fra jeg var 11 til ca 16-17, drømmer ofte om det rommet) så kom han ikke til meg slik han alltid pleide å gjøre. Og vinduet var åpent. Skrekk og gru, hadde han krøpet ut? Jeg følte panikk. Så begynte hovedplottet i filmen, på leting etter edderkoppkompisen min som var helt alene i den store verden. Det var musikalske innslag også, hvor jeg sang, og jeg syntes det var ganske fine låter selv om jeg ikke klarer å huske hvordan de gikk nå. Til slutt fant jeg han, bare et par etasjer under vinduet (vi bodde visst i en boligblokk), og han var så fortumlet og angret seg fryktelig på at han hadde gått ut, fordi det var bare skummelt. Han var trist fordi det hadde virket som en evighet før jeg fant han igjen, og hadde begynt å tro at jeg hadde glemt han.  Det var en følelsesladet gjenforening. Alt ordnet seg til slutt, og nå kunne han til og med bli med ut og gå. Han var helt fornøyd med å bare iaktta verden fra den trygge skulderen min.

Googla "cute spider" yaaay

Googla «cute spider» yaaay

One response to 15. En rar/fin drøm du har hatt.

Legg igjen en kommentar

