18. Noe som rører deg.

14. januar 2016 — Legg igjen en kommentar

Noe som rører meg spesielt mye i disse dager er å komme over greier som får øynene til å dingle, og nakken til å skjelve i anerkjennende nikk, altså tekster eller fortellinger av normbrytende natur. Spesifikt normen om to-kjønnsmodellen (mann/dame).
Jeg blir veldig rørt når andre mennesker velger å dele sin historie, sin reise gjennom kjønnsidentitetsvevet. Å få være med på noen dekonstruere alt jeg også har blitt opplært gjennom oppveksten. Jeg elsker det. Det rører meg veldig, fordi det gir meg en følelse av å være forstått og at jeg hører til. Det å ha vært for uten den følelsen mesteparten av livet, gjør at jeg verdsetter den utrolig høyt nå.

Jeg møter ikke på så mye bekreftelse på daglig basis når det gjelder kjønnsidentitet for å si det sånn, at av og til er det så etterlengtet å finne mennesker på nett som skriver ting jeg selv kunne sagt, at det får meg i tårene.

Eksempler jeg har for hånd akkurat nå er
Boken jeg leser, Kjønn og Ukjønn av Kristin Fridtun
My New Gender Workbook
Dette innlegget om kjønnsdysfori: Dysphoria Not Required
Denne artikkelen publisert i går (faktisk) på BBC.com

Ingen kommentarer

Be the first to start the conversation!

Legg igjen en kommentar

