Den siste dagen i Drøbak

19. januar 2016 — Legg igjen en kommentar

Dette er noe jeg skrev da jeg skulle flytte ut fra behandlingsstedet i Drøbak, til en «neste fase»-behandlingssted i Spydeberg. Det er fra en blogg jeg ikke bruker lenger, men jeg liker dette innlegget så jeg tenkte jeg skulle publisere det her også.

 

«I dag var min aller siste dag i Drøbak. I går ble det holdt avslutning for meg, med kaffe og kake, gullerotkake. Her kan vi se at midten av kaken, det største stykket, det fikk jeg. hehehe, jeg hadde mast om den kaka i flere uker i forveien.

Jeg merker at jeg begynner å tulle veldig når jeg prøver å gå inn i dette. Jeg synes egentlig det er vanskelig. Kaken var helt nydelig. Folk klinket i glass og holdt taler til ære for meg. Fortalte om deres opplevelse av meg i begynnelsen, og i min reise til dit jeg er i livet nå.  Sa ting som kroppen min vrengte seg i smerte av å høre. Helt utrolig vakre ting. De gråt. Jeg gråt. Vi gråt. Mennesker jeg aldri hadde møtt før for seks måneder siden, gråter gledestårer for meg.

Kroppen min vrenger seg i smerte fordi den er så vant til at jeg ikke fortjener ting som dette. At det er et eller annet galt, et eller annet som ikke stemmer med dette her. Tankene mine foreslår at jeg skjuler noe for disse folkene, at alt dette bare er falsk, at jeg på en eller annen måte har greid å lure alle disse menneskene.

Jeg har vært her i seks og en halv måned, og jeg må fortsatt sjekke to ganger  om det er helt sant at jeg har vært rusfri så lenge. Om jeg faktisk har gjort de endringene jeg har gjort. Om jeg faktisk har det bra med meg selv. Jeg er så vant til å tvile på meg selv i alle aspekter av mitt liv. Dette er ukjent farvann.

I dag har jeg reist videre til neste kapittel. Jeg er fortsatt under behandling, men har endelig fått rom alene, mer fritid og mer ansvar. Jeg har gledet meg lenge til dette, men det er fortsatt litt skummelt.»

5. SEPTEMBER 2015

Ingen kommentarer

Be the first to start the conversation!

Legg igjen en kommentar

